Powered By Blogger

onsdag, januari 16, 2008

Oh so blue

Vilken bra dag. Vilken sjukt bra dag. Varför var den bra? Dels därför att jag har varit iklädd blått från topp till tå idag. Sockar, byxor, t-shirt, tröja, diadem och jacka. Dels för att den blev spontan.
Först kom Carl och frågade om vi skulle hitta på något, alldeles just då jag slutade jobba. Vi gick på NK och pratade om:

1. Våra problem
2. Våra planer inför 2008 (och 2009)
3. Kulturradion och SVT:s Samtal.

Efter två timmar häng åkte jag hem. Fick snart ett sms från Simon som frågade om han kunde komma och hämta synthen. Välkommen välkommen, svarade jag. Sedan hade vi det så trevligt så att han stannade här till tolv. Simon hade varit på spädbarnsteater och när jag bad honom berätta vad den handlade om lät det ungefär så här:

"Jo, det hela började med att hunden kom ut ur väskan. Sen blev han så glad av att se alla barnen så han var tvungen att gå och hälsa på alla. Sen blev han lite ledsen när han såg att alla barnen hade föräldrar och han hade tappat bort sin mamma. Ja, han var jätteledsen. Sen gick han bakom ett skynke och hittade sin mamma och då blev han så glad så han var tvungen att sjunga en sång. Sen fick barnen ett rytminstrument var och så sjöng de igen. Sen blev hunden så trött så trött så han var tvungen att lägga sig att sova."

Den lät helt okej. Förutom att återberätta en pjäs så gjorde vi detta:

1. Jag åt makaroner + korv + bostonjuice
2. Pratade om Stendhals syndrom,tinitus, dålig hållning och smärtstillande tabletter.
3. Kollade på youtubeklipp med de nazistiska 14-åriga tvillingsystrarna som bland annat uppträder på en nazistisk festival i Sverige i sommar. Sjukt värdelösa.
4. Sökte jobb åt mig (Jag har kommit på vad jag vill göra förutom logoped!)
5. Tog rökpaus 5 gånger

2 kommentarer: