Powered By Blogger

söndag, januari 06, 2008

If you jump, I jump


Minns ni filmen Titanic? Året var 1998 och när den, i januari, gick upp på våra svenska biografer satt jag på första rad och bevittnade det osänkbara skeppet sjunka. Jag minns att jag var tvungen att vänta tills alla hade gått ut ur salongen för att jag grät så mycket och skämdes för att visa det. Ikväll, 10 år senare, så kändes det precis likadant. Jag grät så löjligt mycket, sådär så att gråta-till-film-gråten och gråta-på-riktigt-gråten gick in i varandra och jag kunde omöjligt avgöra vilken gråt det var som dominerade.
Jag är väldigt romantico, och kanske tillhör jag en generation vars syn på kärlek är skadad av åtskilliga romantiska dramer, men det skiter jag i. Kärlek ska vara filmiskt vacker för att vara på rikt. Annars får det vara.
Vilka filmer gråter ni till? Mina gråtkatalysatorer är- förutom Titanic - Cold Mountain och The Office-julfesten.

6 kommentarer:

  1. well var ska jag börja? mask, timmarna, ciderhusreglerna och så lilja 4-ever. höstlegender minns jag att jag grät en hel del till också. men du, 1997 var året...puss!

    SvaraRadera
  2. Hahaha, jag är lite wasted...jag ser ju knappt något genom mina saltsönderfrätta hornhinnor. Ändrar NU!

    SvaraRadera
  3. Anonym5:53 em

    jag gråter aldrig. JAG har det värst!

    SvaraRadera
  4. Jag gråter aldrig heller till rörlig bild.
    Trodde jag tills jag såg sista fem minuterna av Six Feet Under.

    SvaraRadera
  5. Anonym8:04 em

    Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Anonym8:06 em

    Till About Schmidt, när Jack Nicholsons rollfigur i slutet av filmen får en teckning från sitt fadderbarn.

    SvaraRadera