Powered By Blogger

torsdag, januari 24, 2008

Where Do You Go To My Lovely

Imorgon kommer farsan till stan. han ska, efter 20 år som lärare, sitta på andra sidan katedern och lära sig allt det han redan kan om de gamla dammiga filosoferna. Han kommer att vara klassens stjärna. Den här låten har inget med farsan att göra. Men imorgon afton tar han med sig min dator till en rekreationshelg i stavbäck där den skall genomgå en utrensning av systemet. Det kommer att innebära att jag får mer tid över till att göra kreativa saker. Och det jag ska göra är att lära mig den här geniala låten. Kanske göra en cover. Vi får se. Hej då

2 kommentarer:

  1. försökte hitta hotel chevalier av wes anderson på youtube, den fanns där förut, hela. för den här låtn är ju med där. men jag kunde inte ett endaste klipp på hela internet. däremot kunde man få se på "natalie portman FUCKABLE ASS" om man ville.

    sen kom jag på att du sett darjeeling. och hotel chevalier visades väl innan?
    oh well. is good.

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! Låten är geni. Det är även Joe Dassins Les Champs Elyssees som jag också härmed paxar att göra en cover på. Kan du franska? Jag vill översätta texten till svenska.
    Jag hittade ett annat klipp på youtube där de hade stavat Natalie Portman NAIKKED så att den skulle slippas bli flaggad som barnförbjuden, eller nåt.

    SvaraRadera