Powered By Blogger

onsdag, januari 16, 2008

Lovisienstadt skall vara hennes namn

Det är förstås helt onödigt att skriva det här som om det vore en överraskning. Alla som läser min blogg vet det redan, men jag tänker ändå avslöja det som om det vore en hemlighet jag ruvat på i 9 månader och som nu förlöses, rappt och smidigt, som med ett kejsarsnitt.

På fredag iklär jag mig rollen som den fantastiska människan Lovisienstadt då jag kommer spela synth och sjunga med Säkert! på P3 Guld!

Det ska bli spännande att byta identitet för en dag. Jag själv kommer såklart att byta kropp till Lovisienstads och därmed levitera iväg till Nicaragua där Slav kommer att kunna iaktta otäcka personlighetsförändringarförändringar hos Herre. Jag kan bara hoppas att Slav läser detta så att Slav slipper bli orolig över de egenskaper Herre kommer att uppvisa, såsom:

-överdriven lättja
-osunda rökvanor
-dålig spanska (definitivt inte katalanska utan en gnällig och långsam guatemalansk version)

Missa alltså inte chansen att se Lovisienstadt i SVT1 på fredag kväll kl 21.30!
Kjolen jag ska ha på mig tog 7 timmar att fålla upp, så I better be snygg i TV. Ska kliva upp klockan 05.00 imorgon så nu är det gonatt.

8 kommentarer:

  1. Wilma kommer vara peppad. Hon älskar säkert! och hon tycker ju fortfarande att dina got jul-pepparkakor är dom konstigaste i världen. bra kombo ;)

    SvaraRadera
  2. Fan va kul förresten. Jag hade aldrig fattat vad det där handlade om, att du skulle va lovisa. Men nu!

    SvaraRadera
  3. Anonym2:08 fm

    Slav har last, och finner detta skepnadsbyte mycket intressant. Slav kan redan skonja en forandring hos Herre. Slav tror att detta kommer bli en frisk flakt i Slav/Herre-forhallandet!

    SvaraRadera
  4. Anonym2:08 fm

    Haha! Nu borjar det kannas i kroppen, att jag blir Physalis och du Lovisienstadt. Ar redan roksugen och grymt peppad pa att rida pa latinamerikanska hastar. LYCKA TILL! Hurra!

    SvaraRadera
  5. Å va roligt! Lycka till bäbis!

    SvaraRadera
  6. Nu har jag sett er och dig! Jag skrek av glädje! Det var så bra!

    SvaraRadera
  7. yess! du var cool :D wilma tyckte dock det var lite synd att man fick se så lite av dig och att dte var så mörkt :)
    puss!

    SvaraRadera
  8. Jag är nu åter gamla vanliga Physalis! Det var jobbigt att vara Lovisienstadt i en annan kropp än Lovisienstadts. Lovisienstadt blev inte behandlad som den stjärna hon är helt plötsligt utan glömdes bort eller förpassades till andra platser än resten av bandet. Inte konstigt att Lovisienstadt lämnade Physalis kropp direkt efter låten var spelad, för att istället få avnjuta fruktdrinkar och marimbamusik ett sista dygn.
    I alla fall - Tack för lånet av dig Lovisienstadt!

    SvaraRadera