Powered By Blogger

onsdag, juni 22, 2011

Ballongdjur / luftslott

Ser ni förresten att det är jag på bilden i föregående inlägg? Att jag är bestämd. Att jag bestämt mig för att det här vill jag. Viker inte undan med blicken. Stirrar stint. Att jag är på väg. Att ingenting kan hindra mig. Synd bara att jag vill helt omöjliga saker.

Andra helt omöjliga saker jag velat under mitt liv.

1. Bli en indian
2. Bli uppäten av en björn ("den mest naturliga döden" eeh?)
3. Att trollkarlen som gjorde ballongdjur på förskolans skolavslutning skulle göra en kolibri (menade cocker spaniel.)
4. Komma in på fotbollsgymnasiet
5. Få en religiös uppenbarelse a´la heliga Birgitta (vore så lätt att vara troende då, samt att man skulle vara på det klara med vad man skulle göra med sitt liv. Vore skönt, slippa fundera.)

2 kommentarer:

  1. Anonym11:37 em

    men vad är det här med att bli uppäten av en björn! har hört en tjej från min gymnasieklass som jag hängde med en del då önska samma sak. vad är det om! /emma

    SvaraRadera
  2. Emma: Jag tänkte att det var det mest naturliga sättet att dö på. Jag ville dö i skogen och att min död skulle komma någon annan till gagn. Det var ett naturligt steg från min önskan att vilja bli indian.

    SvaraRadera