Powered By Blogger

onsdag, juni 15, 2011

Bra eller Anus


Dagens Bra: Fick ett jobberbjudande av min bror att slipa lister och måla i deras nya hus. En symbolisk summa utgick för en veckas arbete inklusive kaffe och någon rusdryck emellanåt. Eventuellt mentholcigg.


Dagens Anus: Har panik beträffande det "riktiga" jobbet. Börjar nästan gråta direkt när jag pratar om det. Kan inte vara mentalt lämpad för detta. Det är inte det att jag inte klarar vårdjobb över huvud taget, men jag skulle hellre jobba inom hemtjänst där klienterna är något mer självständiga, eller som personlig assistent eller liknande där jag faktiskt kan få användning för mina logopediska kunskaper (typ använda Tecken Som Stöd). Är det någon som vet om något jobb så hojta! Ett som inte är för tungt för en dålig rygg och inte för jobbigt för ett svagt psyke. Lite lagom så där. Det kan vara inom vård, handels, bygg, måleri, trädgård, svart, vitt, ja det mesta. Jag är inte omöjlig. Bara lite känslig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar