Powered By Blogger

söndag, juni 12, 2011

Sommaren 2010


Andra saker som hände sommaren 2010: Jag fick följa med Fredriks jobb på en personalvårdsdag till en trapbana några mil utanför stan. Där fick vi prova på att  skjuta luftpistol och luftgevär, samt skjuta lerduvor med hagelbössa. Bara skjuta hela dagen. Pacifisten i mig skäms en aning men jag är nödd och tvungen att erkänna att jag njöt av denna personalvård mer än vad en helkroppsmassage någonsin kunnat göra.


Jag visade mig ha talang i att skjuta lerduvor. Jag kom på andra plats i tävlingen och förärades med en pokal som nu stoltserar på mitt nattduksbord. Fick storhetsvansinne och funderade på att köpa ett pokalskåp men övervägde det hela och konstaterade att det kanske skulle se lite tomt ut med en ensam pokal och lite simmärken där (Typ baddaren och silverfisken. Ej simborgarmärket. Är för dålig simmare för det).



Paparazzifotade ett hus i närheten av banan. Jävulskt skrytig fasad! Sådant reagerar man direkt på här i Jantelagsland. Men någonstans måste man ju gilla det. Något jag däremot inte gillar är att dörren inte är placerad i mitten utan bara liiite till vänster. Min symmetriska hjärna klarar inte av det, den vill också att han skjuter en älg till så att det blir lika många huvuden på båda sidor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar