Powered By Blogger

söndag, juni 05, 2011

Nöjesfältstudier

En dag så åkte jag, Fran och vår ömma moder Hanna till Grönan. Mest för att se Säkert, men vi var även aspeppade på att åka dödsföraktande berg-och-dalbanor. Vår ömma moder höll i våra väskor medan jag och Fran lubbade från attraktion till attraktion. Efter 3 karuseller var vi tvugna att ta igen oss i en bar med märklig inredning. Ett vildsvin med en cigg i munnen och en snara runt halsen delade väggyta med en Hello Kittyaffisch. För att förtydliga detta tog vi en bild. Frans långfinger blev 2 dm långt.

Försökte göra en efterhandskonstruktion av hur skräckslagen jag var av Insane.

Efterhandskonstruktionen visade sig vara överflödig då verkligheten visade det ännu tydligare. Jag är i panisk chock efter att ha hängt upp och ner alldeles för länge. Fran är som ni ser inte ett dugg berörd och bara "No hands, no hands!" samtidigt som hon skrattar åt mig.

Säkert ja, det går ju inte alls att fånga på bild hur bra de var. Dock ser man ju, trots dålig upplösning, hur snygga och mäktiga Lovi och Annika är i deras respektive scenkläder. Grattis till delad förstaplats i snygghet och mäktighet säger jag bara!

Sen hände det! Jag vann något! Vi gick beslutsamt fram till Marabous chokladhjul och ställde oss vid brickan med 21, 22, 23, 24, 25. Vi delade insatsen på 3, avböjde alla erbjudanden om fler brickor till rabatterat pris. Hjulet drogs och tickade till slut fram till 22!!!! 3 kg Daim bara så där! Fran var lite missnöjd, hon ville hellre ha Toblerone, men vi var 2 mot 1 och gick vinnande ur den striden.
När vi kom hem bytte vi ut all frukt i fruktskålen mot vår vinst enligt devisen "Godis är frukt".
En härlig revansch för den godislöftestyngda tjej som fick gå på discon med en påse torkade aprikoser.

3 kommentarer:

  1. Bästa kvällen! Bästa face för godisfrossa!

    SvaraRadera
  2. Men så SJUKT bra blogg. Med specialeffekter och allt! Denna länk ska jag sprida.

    SvaraRadera
  3. Charlie11:16 fm

    Var inte det där den daimen som du snodde Lovisa? Och sen ramlade in i sidan av scenen för att du var så glad och uppspelt? Jag undrade verkligen efteråt vad som hände med den där daimen. Nu vet jag.

    SvaraRadera