Powered By Blogger

söndag, december 09, 2007

Feeest 2.

Härliga lördag.
Jag har svullat i fet och salt mat och socker idag. Det straffar sig. Straffet heter magknip och yttrar sig i form av ett knip i magtrakten.
Förutom detta med maten så besökte jag även Sagateatern för att höra min geniala väns text läsas upp av diverse lokala skådespelare. Texten var genial vilket yttrade sig i en ytterst välskriven text med genial karaktär.
Bandet som spelade på arrangemanget var däremot inget som föll mig i smaken. Jag vill inte komma här och såga folk som nån annan elak recencent, men jag kände mig bara irriterad och skämdes när de spelade. Känslan yttrade sig i en känsla av skam och irritation.
Dagen avslutades med dans på TC. Jag tycker att jag och min goda danspartner borde få gratis inträde till alla stans klubbar som dansgolvsuppvärmare. Först in, sist ut. Såna är vi. Det var kul som vanligt där. Kul så till vida att upplevelsen av kvällen, som så många gånger förr, yttrade sig i en känsla av kul karaktär.
Jag cyklade hem själv. Nu sitter jag och tänker på detta: Hur ska jag, imorgon, lösa det faktum att toapappret är slut?

5 kommentarer:

  1. Anonym5:50 em

    1.Servetter
    2. tidningspapper
    3. räkningar

    SvaraRadera
  2. Anonym7:29 em

    Och så går det ju att använda handen och vatten. Som man gjorde förr. Funkar än idag.

    SvaraRadera
  3. Gör som jag gjorde för fem minuter sedan:

    Dela hushållsrullen på hälften!

    SvaraRadera
  4. Anonym12:02 em

    jag tyckte inte heller om dem, om mitt medhåll skänker någon tröst. jag tyckte det verkade hemskt sorgligt att resa land och rike runt och spela så andefattig och sorgsen musik.

    SvaraRadera
  5. martina: servetterna var slut. två näsdukar fick användas ytterst sparsamt.

    johannes: Ja, alla sätt är bra utom de dåliga.

    andreas: det var ju bara äckligt.

    karlaake: Vad skönt. Trösten är stor!

    SvaraRadera