Powered By Blogger

fredag, december 07, 2007

Segerhåret



Idag hade jag besök hos mig. Jag skriver det som att det är värsta grejen, men det är för att det är värsta grejen för mig. Här är det aldrig någon annan än jag själv. I år har det varit folk här 5 gånger innan idag.

* Min bror och min brors vänner på midsommarafton
* Ett barn jag var barnvän till
* Nils och Olov dagen innan min födelsedag
* Vänner på min födelsedag
* Johanna på vår första date

Jag bjöd på fika. Sedan pratade vi högljutt, gjorde skuggfigurer i taket och masserade varandra. Jag berättade om hypnotisören Sailesh, Henrik om sitt brutala femtonmetersfall och tillsammans diskuterade vi våra erfarenheter av Tradolan och annan morfin.
En tävling utlystes. Vi krökte alla ett hårstrå från våra huvuden och gjorde ett styrkeprov med stråna sinsemellan. Johannas hår var starkast. Segerhåret. Inte konstigt. Det mäter ju 91 cm från rot till topp. Segerhårstrået placerade mellan två random uppslagna sidor i Den Heliga Skrift. Johanna slog senare upp sidan. Det visade sig att jag hade råkat placera hårstrået på just den sida där Johanna omnämns i Bibeln. Typ det ena av två ställen.

2 kommentarer:

  1. Meh räknas inte jag som folk eller? Eller det är klart, det skulle väl inte ha blivit en så värst rolig lista då såklart. Det kulle ju bevisa att du inte är fullt så ensam som man kan tro på ön!

    SvaraRadera
  2. sofie: Meh, du är ju grannen! Du springer ju bara nerför trappan! De andra måste göra en ansträngning för att ta sig till mig. Ringa och fråga efer vägen när de kört vilse eller bli genomblöta av att cykla i regnet.

    Men du, det var längesen jag såg dig. Vart har du hållit hus?

    SvaraRadera