Powered By Blogger

tisdag, december 25, 2007

Frihet

Ju mer jag tänker på det, desto mindre skäms jag och desto mer skrattar jag. Vi måste verkligen ha låtit som två skådespelare som sökte in till scenhögskolan med en dåligt skriven dialog, och inte kom in. Haha, ja det går faktiskt inte att beskriva det bättre än så.

Jag minns kanske fyra gånger jag varit pissarg i hela mitt liv. En gång var i sjuan då en kille gick med ett baseballträ och sköt in det mellan benen på alla tjejer som gick förbi. När han kom till mig så blixtrade det till för ett ögonblick och nästa sekund så fann jag mig själv stå och trycka upp honom mot en ventilationstrumma så högt att han dinglade med benen. Min ilska hade gjort mig dunderhonungsstark. Efter det kände jag mig hög på girlpower och adrenalin.

Det andra minnet är när jag skrivit en uppsats till Drama, Teater och Film-kursen som skulle lämnas in dagen efter, och så kokar datorn ihop och allt förutom 2 sidor försvinner. Först satte jag på tung hip hop, typ cannibal ox, på högsta volym. Sedan gick jag ner i källaren och letade reda på en planka, och så gick jag en promenad längs älven och slog med plankan på alla gatlyktor så de släcktes. Därefter köpte jag ett paket cigg, klättrade upp på ett tak och rökte tills öronen blödde och jag blev leds på att sura. Efter den urladdningen gick jag hem och skrev målmedvetet de 10 bortkokade sidorna.

Det här var fjärde gången. Och även om det kanske blev lite fel så var det precis vad som behövdes. Faktum är att jag äntligen känner mig fri! FRI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar