Powered By Blogger

fredag, december 28, 2007

Kraftdjuret

En macka imorse och en macka ikväll är vad jag fått i mig. Jag trodde aldrig att det här skulle bli en matblogg, men se så det kan bli.
Dagens bästa var nog inviten till nyårsmiddag hos Oli, och tillhörande maskerad med temat: "Djur som har jobb". Så otroligt fantastiska hjärnor de är! Just nu sitter jag och klurar på vad jag ska klä ut mig till och hur jag ska gå tillväga för att tillskanska mig passande dräkt. Detta är mina tre förslag:

1. Kapybara som är trivselvärd

2. Skata som är silversmed

3. Gris som jobbar i kiosk (en gottegris mao)

Har ni nåt bättre förslag? Vad skulle ni själva vilja klä ut er till? Svara! Nu eller aldrig!

4 kommentarer:

  1. Anonym9:26 fm

    En arbetsmyra?!
    Men i allsindar visst kommer du väl till oss sen?
    Jag saknar dej!

    SvaraRadera
  2. Haha. Ja, så suveräna idéer!
    Eller bara ett modelejon kanske?

    SvaraRadera
  3. Anonym3:16 em

    en korp som stjäl silver; tjuvdjur

    SvaraRadera