Powered By Blogger

torsdag, december 13, 2007

Smedjebacken

Minne nr 4:

Jag är i farmors kök. Hör vuxenröster prata. Det låter ungefär "bla bla framfört till ledningen bla bla måste förändra situationen bla bla". Det luktar av färsk kattmat och gammal människomat eller kanske färsk mat för gamla människor. Jag går till pannrummet. Försöker gulla med Missan - världens tråkigaste katt. Hon vill inte. Sindy ligger på tröskeln och vilar. Sindy är golden retriver och gammal. Jag kollar så att ingen ser mig, och så gör jag det jag tänkt göra så många gånger förut; jag sätter mig på hennes rygg, tar tag i båda hennes öron, blundar och tänker att jag är pojken som flyger på den stora konstiga hunden i Den Oändliga Historien.

Missan dog. Sindy dog. Farmor lever.

1 kommentar:

  1. Fina berättelser, Phyllis. Mera!

    P.S Du är proffs på att shoppa på mitt jobb. Alla tror att jag tar godbitarna, men det är du som lyckas! Du ser skönhet i sånt andra missar.

    SvaraRadera