Powered By Blogger

onsdag, december 05, 2007

Listor

Jag har inte så mycket att skriva och då kanske man inte heller ska skriva, men samtidigt gör det ju ingen skillnad om jag skriver eller inte. Så jag skriver.
Idag har jag lyssnat på:

* Arcade Fire, Neon Bible för hundrade gången
* Jerry Williams
* Alicia Keys
* Levi Stubbs´ tears på repeat i en timme

Under tiden jag har lyssnat på musik har jag bakat:

* Tryfflar
* Smörkola
* Filmjölkslimpan
* Saffranskransar

Det här har jag druckit de senaste dagarna:

Fredag: Rött vin
Lördag: Rött vin
Söndag: Kaffe
Måndag: Whiskey
Tisdag: Folköl
Onsdag: Portvin

Det här är det bästa i mitt liv:

* Saffranskransar
* Att somna med julstjärnan tänd i fönstret
* Värktabletter
* Rut
* New friends 2007
* Tradera
* Björn Skifs

Detta är sämst:

* Värken
* Tradera
* Lättjan
* Idioter
* Demoner från förr

5 kommentarer:

  1. Vad har man en blogg till annars, om man inte känner att man kan skriva exakt det man känner för?

    SvaraRadera
  2. Anonym11:50 fm

    Portvin är det gott?

    SvaraRadera
  3. Jag stod just och funderade på idag varöfr jag så innerligt avskyr Alicia Keys?
    Är det sången?
    Är det präktigheten?

    Jag vet inte. Men hon ligger på min sämsta-lista 2007.

    Elsa. Portvin är kingens king. Old Invalid!

    SvaraRadera
  4. manis: jag vet inte. du har en poäng där.

    elsa: livets söta dryck.

    andreas: Ja, något är det som inte känns okej med kvinnan. Jag håller med. Jag lyssnar bara på allt jag har i min 25 cd-växlare. Då blir det allt från Alicia keys till eskefeurat till "plocka upp kycklingen längs vägen"-låten.

    SvaraRadera
  5. Anonym4:04 em

    Åh, det är så fint att du kan baka o dricka whiskey o skriva listor!

    Har du gjort sushi hemma någon gång? I Sthlm finns det ju lika många sushi-ställen som det finns falafel i Malmö, o det är så fantastiskt märkligt att det inte går att få tag på bra sushi här. Så, jag funderar på att ta saken i egna händer! Tänk om man blev grym o ba kunde bjuda hem vänner (dig!) på sushi o saké.

    SvaraRadera