Powered By Blogger

måndag, december 24, 2007

Julafton goes V-style!

Kändisspotting på självaste julafton, säger jag. Vem då?, säger ni. JANNE BOKLÖF säger jag! Jojomensan. Världsmästar-Janne var också i Morö Backekyrkan i morse och gick snabbt därifrån med julciggen hängandes i mungipan. Det var ett av dagens bästa ögonblick.

Julaftonskvällen har jag firat själv med mor och far, vilket har varit väldigt mysigt. Vi har druckit cognac och spelat spelat scrabble och haft en egen julklappsutdelning. Realisten började gråta över min julklapp. Jag älskar att se henne tårögd av glädje!
Den enda traditionen jag höll fast vid var Karl-Bertil Jonssons Julafton. Min favoritscen är alkisen som får Sartres Äcklet på franska utan att kunna franska, men blir ändå så glad så han kysser boken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar